woensdag 12 januari 2011

Raadsel Opgelost...

Jaaaa... dat heb ik me de laatste anderhalve week ook afgevraagd; What's that smell??? Iedere keer als ik namelijk in de eetkamer en/of keuken kwam, dan rook ik een enorme vieze lucht! Van alles heb ik al nagezocht en schoongemaakt om er maar achter te komen wat dat was; Achter en onder de verwarming gekeken, misschien had onze hond er iets laten vallen? Nieuwe vuilniszak in de grote pedaalemmer, misschien lag daar iets in te rotten? Dat hielp ook niet. De zak eruit gehaald, lege emmer schoongesopt, binnenkant van de pedaalemmer schoongesopt, hielp ook niet. Integendeel, het leek wel of de lucht iedere dag erger werd pfff...
Het rook verrot... zurig... verschimmeld... Heee... het rook naar rotte sinaasappels?!! In de kelderkast gedoken, alle sinaasappels nagekeken, ook niet. De zak aardappels nagekeken, want ook een rotte aardappel kan vreselijk meuren maar het hielp allemaal niets! En ineens, toen die penetrante lucht weer mijn neusgaten binnendrong, ging mij ineens een lichtje branden; had ik voor de Kerst niet heel ouderwets een sinaasappel volgeprikt met kruidnagelen, om een echte ouderwetse Kerstgeur in huis te creƫren? Jaaah natuurlijk!!! En die sinaasappel had ik dus bovenop mijn wildrek in de keuken gegooid alwaar die nu mooi stilletjes lag weg te rotten hahaha
Voorzichtig, met twee vingers kon ik em nog net vastpakken zonder dat ie uit elkaar viel... Jullie zullen begrijpen dat van Kerstgeur allang geen sprake meer was, maar het is hier nu wel weer spik en span!!! ;-)
Warme groet,
Brigitte

7 opmerkingen:

  1. Hoi Brigitte,

    Leuk hoor jij ook al.
    Lees je net op thuis,hier ben ik dan ha ha

    Oooo je post is geweldig,kan me het zo voorstellen,het is zo'n gore lucht ha ha

    liefs Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh bah zeg...ja die beelden doen ze er nu nooit bij bij deze leuke ideetjes.......
    Maar gelukkig is alles weer opgelost.
    Mijn vogeltje vond ik ooit bij de kringloop.
    Vind het nog steeds een plaatje.......
    Ga je volgen hoor.
    Fijne avond

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hee leuk dat jullie mij gaan volgen, thanks!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Whoehahahaha....ik zie het helemaal voor me...het hele huis spik en span, van boven tot onder gepoetst en maar stinken...gelukkig heb je de boosdoener gevonden!!
    groetjes Erna

    BeantwoordenVerwijderen
  5. bah ik heb dat ook wel eens gehad vreselijk en vooral als je het maar niet kan vinden waar het nu dan ook vandaan komt.
    maar gelukkig je hebt het gevonden.
    een hele fijne dag
    Margarita

    BeantwoordenVerwijderen
  6. hoi Brigitte! ik ben je nieuwe volger hoor en wat een leuk beschreven verhaal haha!! voor jouw wat minder, want die geur is inderdaad niet te harden bah.. gelukkig vond je de boosdoener net op tijd voordat ie zich op je tafel te pletter liet vallen;)

    lieve groet, Tjitske

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hee wat gaaf dit, weet niet waar jullie allemaal vandaan komen ineens maar ik vind het LEUK! :-)
    Welkom hoor!!!

    BeantwoordenVerwijderen