dinsdag 11 januari 2011

Kaal............

Oh wat kaallllllll!!! En neeeeeeeeeee, dan bedoel ik niet het mooie frisse kaalgeschoren koppie van mijn lief dit keer ;-)
Ik vind het hier in huis zo kaal. Vorige week donderdag was het dan 6 januari... de dag dat, volgens het eeuwenoude verhaal, de drie wijzen uut het Oosten aankwamen bij het kindeke in Bethlehem... volgens oude tradities "mogen" we dan de kerstboom wegdoen. Nu zou het mij niets uitmaken of dat nu zo "hoort" of niet, maar ik grijp gewoon altijd deze traditie aan om zo lang mogelijk van onze kerstboom te kunnen genieten hahaha. En ik heb er weer van genoten hoor! Wat hadden we weer een mooie kerstboom (vind ik dan). Eigenlijk perfect, en eigenlijk was de hele advent zo perfect voor mij :-)
Er heeft zelfs de hele adventtijd sneeuw gelegen!!!
Het was de eerste Kerst in ons nieuwe huis, en het is hier een stukkie hoger dan in ons vorige huis. De muren tot aan het plafond zijn hier ongeveer 2.80 m en dat betekent dus, dat we een grotere Kerstboom konden kiezen!
Al een paar jaar koop ik die boom samen met lief, ergens hier in de buurt en dan gaan we lopend. Voor mijn gevoel *hoort* dat zo bij Kerst ;-)
Nu was het bitterkoud en de sneeuw knarste onder onze voeten, ooh hoe romantisch verzuchte ik onder het lopen. Eenmaal een joekel van een boom uitgezocht pakten we de boom op, klaar voor de terugtocht. "Zal ik even de auto ophalen", vroeg lief nog, maar nee, ik vond het zo romantisch.
Op de terugweg, ik voorop, een boom van 3 meter en dan lief, begon mijn hand toch wel erg koud te worden. Er zat allemaal ijs aan de boomstam en eigenwijs als ik kan zijn had ik natuurlijk geen handschoenen aan. Af en toe keek ik glunderend achterom... Dit vind ik nou gaaf... maar ook koud hahaha
Halverwege en mijn hand deed zéér!!! Nog een klein stukkie, nog een klein stukkie bleef ik maar in mijzelf mompelen. Eenmaal thuis vloog ik naar de waterkraan om mijn door en door verkleumde hand een beetje op te warmen. Romantisch zei je toch, zei lief lachend... Maar ja, dat vond ik nog steeds hoor...
Samen hebben we de boom versierd... de boom kon prachtig staan naast de schouw, alsof het huis ervoor gemaakt was. Niets hoefde ervoor aan de kant of opgeruimd, hij kon zo staan. Ik had alleen niet genoeg versieringen voor zo'n grote boom maar ach, dat heb ik later opgelost door nog wat leuke muzieksterren te vouwen en muziekrolletjes te maken van papier, ook al zo leuk, dat Kerstknutselen. We hebben er dus echt van genoten en de boom hield zich ook mooi, er viel nog niets af. Maar ja, afgelopen donderdag heb ik em leeggehaald, de volgende dag ging ie de deur uit, stond ie nog ff bij ons huis, maar vanochtend is ie dus opgehaald en ik vind het kaaaaaaaaaaallll... Maar ach, wie weet krijg ik vandaag of morgen weer een en al inspiratie voor iets anders leuks ;-))

Warme groet,
Brigitte

Geen opmerkingen:

Een reactie posten