donderdag 6 december 2012

Zo voelt Sinterklaas zich dus...

Het is grappig zoals het universum je op allerlei manieren "tekentjes" geeft als je er voor openstaat... In mijn vorige blog schreef ik al dat ik zó enthousiast was/ben over die boekenweggeefactie, dat ik ook weer leuke pakjes wou maken! Nou, echt... ik geloof twee dagen later al, kwam dochterlief thuis en wat haalde ze uit haar tas? Een enorm dik, spiksplinternieuw boek, nog helemaal in plastic verpakt, van een cliënt gekregen! Een spannende roman zo te zien, maar dochterlief houdt niet van dat soort boeken en ik ook niet... Grappig, dacht ik nog, ben je zó met boeken bezig en dan komt ze thuis mét een boek! En ineens wist ik het! Onze buurvrouw, een dame van ergens in de zeventig, woont helemaal alleen, heeft verder geen familie, loopt erg moeilijk en komt daardoor alleen 1 keer per week buiten als ze met het boodschappenbusje opgehaald wordt om wat boodschapjes te doen bij de buurtwinkel... Ik weet dat ze heel veel tv kijkt, én graag leest!!! Wat zou het leuk zijn om haar eens te verrassen en wat is nou leuker om dat te doen dan op 5 December ;-) Dus, vanmiddag het boek mooi ingepakt, paar zakjes pepernoten erbij, paar zakjes speculaasthee en het volgende gedicht;
Ik (de Sint) in het land... de winter voor de deur
Alle reden dus, voor een uitstekend humeur!
Heerlijk de warmte en gezelligheid in huis,
Kaarsjes aan, een soap of serie op de buis...
Een kopje heerlijk geurende thee...
Een zakje pepernoten, ach doe er maar twee
En als er niets meer op tv is, dan lekker wegduiken in een spannend boek
En voordat je het weet, is de Lente alweer op bezoek!
Met de Hartelijke Groeten,
Sinterklaas
Zoonlief heeft het bij haar voordeur neergelegd, aangebeld en is gauw doorgelopen dus ze heeft echt geen idee van wie het is en dat vind ik zo leuk! Ze heeft ook geen internet e.d. dus dit leest ze toch niet ;-) Ik hoop dat ze er blij mee is, wij zijn dat in ieder geval wel ;-)
Warme groet...
Brigitte

2 opmerkingen:

  1. lief van JOU dat je reageert, leuk ook om je hier ook eens te zien :-D
    En weet je Colin, het is zooooo leuk om te doen joh, word je zelf gewoon helemaal blij van, alleen al van het bedenken en de voorpret ;-))

    BeantwoordenVerwijderen